top of page

תחבורה ציבורית - המדריך ללונדון

התחבורה הציבורית המעולה של לונדון היא זאת שהופכת את העיר לכל כך קלה להתניידות, ומהווה את הדרך הכי משתלמת להגיע ממקום למקום. יחד עם זאת, מרוב אפשרויות קל מאוד ללכת לאיבוד.. עשינו לכם סדר בדרכי התחבורה הציבורית העיקריות בלונדון:


אנדרגראונד- רכבת תחתית

ברחבי העיר מפוזרות מגוון רחב של תחנות רכבת תחתית המשרתות מספר קווים עיקריים אשר ניתן להחליף בניהם בחלק מהתחנות, דבר אשר הופך את הרכבת התחתית למאוד נוחה ואטרקטיבית - שכן ניתן להגיע באמצעותה להרבה מקומות.


אך גם לה יש כמה חסרונות - לאורך רוב הקווים אין קליטה סלולרית כלל, הרבה מהתחנות לא נגישות (הרבה מדרגות או מדרגות נעות, בחלקן ישנה מעלית) ובנוסף, הרכבת התחתית כשמה כן היא מתחת לאדמה ולכן הנוף המרכזי לאורך רוב הדרך הוא קיר אפור. ולמרות כל אלו, האנדרגראונד היא לגמרי אחת מדרכי ההתניידות המועדפות עליי.




תשלום באנדרגראונד - יש לתקף את הכרטיס גם בכניסה וגם ביציאה, אי תיקוף הכרטיס באחד מהצדדים במקרה הטוב יוביל לחיוב המרבי באותו הקו, ובמקרה הפחות טוב לקנס.. ניתן לשלם בכרטיס אשראי התומך בתשלום ללא מגע (נראה כמו סימן של וויפי על הכרטיס), בכרטיס אוייסטר (עליו נרחיב בהמשך), ובאמצעות כרטיס נייר הנמכר בתחנות.



אוטובוסים

אופציה מעולה (שגם יותר זולה מהרכבת התחתית) היא מערך האוטובוסים של לונדון. עם תחנות המפוזרות בכל העיר, קווים בתדירות גבוהה והנוף של העיר שמלווה אתכם בדרך ליעד, האוטובוס הרב-קומתי האייקוני של לונדון הוא הבחירה המושלמת.

חיסרון עיקרי שלו מורגש יותר בשעות העומס - שכן בניגוד לרכבת התחתית הוא נוסע בכביש הפקוק ביחד עם שאר הרכבים ומושפע מתנאי הדרך.


באוטובוסים אין צורך לתקף את הכרטיס גם בירידה ממנו, אלא רק בעליה ליד הנהג. גם פה ניתן לתקף באמצעות כרטיס האשראי או כרטיס האוייסטר.

לעיתים, בעיקר כשאתם לבד בתחנה, האוטובוס לא בהכרח יעצור, לכן יש לסמן לנהג. כך גם בירידה ממנו, ממש כמו בארץ ניתן ללחוץ על כפתור העצירה. שימו לב שאתם יורדים רק מהדלת האחורית.


אופניים וקורקינטים

בעיר ניתן לשכור אופניים וקורקינטים, בין הייתר מחברות כמו ליים, ולשלם לפי שימוש. קיימים שבילים ונתיבים לאופניים וקורקינטים, וכל עוד נוסעים בזהירות זו דרך מעולה להגיע ממקום למקום ותוך כדי לחקור את העיר בקצב שלכם



אזורי תשלום, אוייסטר, ומה שבניהם

לונדון מחולקת ל6 אזורי תחבורה ציבורית (ZONES), כשאר לכל אחד מהם תעריף שונה

את החלוקה לאזורים ניתן לראות בקישור הבא: https://g.co/kgs/v8o3iZ

בנוסף, במידה ומשלמים בכרטיס אשראי או באוייסטר, לכלל התחבורה הציבורית בלונדון יש תקרת חיוב - סכום מקסימלי לתשלום שאתם יכולים להגיע אליו ביום, ומעבר אליו כל הנסיעות שתבצעו באותו היום יהיו חינם! כך למשל נסיעה באזורים 1-2 יכולה להסתכם בעד 8.1 פאונד ליום בכמה אמצעי תחבורה שונים (נכון לכתיבת שורות אלו).

חשוב לדעת - תקרת החיוב מתקיימת רק אם שילמת באותו אמצעי תשלום על כל הנסיעות. שימו לב שתשלום באמצעות כרטיס אשראי פיזי, ותשלום באמצעות אותו הכרטיס באפליקציות תשלום (כמו גוגל וולט או אפל פיי) מוצג כ2 דרכי תשלום שונות, ולכן אם לדוגמא שילמתם באמצעות הנייד, יש לבצע את כל שאר החיובים באותו היום באמצעות אותו הכרטיס בנייד.


בכל אמצעי התחבורה הציבורית בלונדון ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי, אפליקציית תשלומים (כמו גוגל או אפל פיי) או באמצעות כרטיס אוייסטר:

כרטיס האוויסטר הוא כמו ה"רב קו" ומשמש ככרטיס התחבורה הציבורית בלונדון. ניתן להנפיק אותו במכונות בתחנות ספציפיות תמורת פיקדון כספי של כמה פאונדים, ולהטעין אותו בסכום הרצוי. בנוסף, אם נוסעים עם ילדים קטנים ניתן להטעין אותו בחוזה נסיעה הכולל הנחה לפי הגיל (ילדים עד גיל 11 בליווי מבוגר נוסעים חינם)



באוטובוסים לא ניתן לשלם במזומן - אך לרכבת התחתית כן ניתן לקנות כרטיס נייר שעולה יותר משאר דרכי התשלום ושעליו לא חלה תקרת החיוב המירבית.


אז איך יודעים באיזה כלי להשתמש ועל איזה קו לעלות?

קיימות כיום אפליקציות ניווט מעולות להתניידות בתחבורה הציבורית בלונדון. "גוגל מפות" לגמרי עושה את העבודה, אך ניתן לגמרי להיעזר באפליקציות נוספות כמו Citymapper או אפילו מוביט שאנחנו מכירים מהארץ, מה שיותר נוח לכם.


עוד על לונדון:

תיוגים:

פוסטים קשורים

הצג הכול

אוהב/ת לטייל?

נשלח לך עדכון ישר כשעולה כתבה חדשה!

שמחים שהצטרפת אלינו!

לחיצה על "הרשמה" מהווה הסכמה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות

bottom of page